Fleksibel kraftpakke fra Maksimer og Litium

Maksimer leverer e-handelsløsninger både på WooCommerce og Litium-plattformene. Samtidig leverer Maksimer også ferdige og standardiserte integrasjonsløsninger som gir en sømløs datautveksling mellom de mest kjente forretningssystemene og e-handelsplattformene. 

Sist ut fra integrasjonsteamet er en integrasjon mellom Microsoft Dynamics 365 Business Central og Litium.

Microsoft Dynamics 365 Business Central er et skybasert forretningssystem som passer for små og mellomstore bedrifter. Systemet er fleksibelt, skalerbart og har stor tilpasningsevne. Om en er vant til å jobbe i Word, Excel og Outlook vil en raskt kjenne seg igjen i den kjente Microsoft-verdenen. 

Skjermbilde av ordre i Business Central

Litium Commerce Cloud på sin side er en skybasert e-handelsplattform for mellomstore og store bedrifter – som har behov for fleksibilitet og skalerbarhet.

Standardisert integrasjon

Maksimer har nå utviklete en løsning som gjør at de kan levere en programvare som tilbyr nær sanntids integrasjon mellom Dynamics Business Central og Litium Commerce Cloud

Det forteller Seyamak Arkannia. Han jobber som forretningsutvikler i Litium.

Selskapet har sitt hovedkontor i Sverige og satser stort i det svenske og norske eCommerce-markedet. De retter seg mot kunder som krever det lille ekstra i fleksibilitet og funksjonalitet i sin ehandelsreise.

Litium tilbyr flere løsninger til dette markedet. Blant annet Litium eCommerce, Litium PIM og Litium CMS.

-I systemlandskapet er ERP systemet det mest sentrale i systemkjeden. Ecommerce handler om den digitale presentasjonen mot kunden. Formålet med integrasjoner er å ha en naturlig dataflyt mellom systemer og unngå siloer med data, manuelt arbeid og inkonsistens. Derfor gjøres det integrasjoner, sier Arkannia.

Illustrasjon av samhandling mellom kjerneprosesser og online presentasjon

Han legger også til at disse to verdene integreres ofte. Men at det er gjort med spesialtilpasninger tidligere. 

-Men fra en kundes perspektiv, så er det en helhet som skal være sømløs. Det har Maksimer klart å gjøre noe med.

Slik fungerer integrasjonsløsningen

Siden både Dynamics Business Central og Litium har gode API’er har Maksimer hatt alle forutsetninger tilstede for å kunne bygge en løsning som kan hente og dytte data inn på riktige steder.

Det sier Øyvind Flatekval som leder integrasjonsteamet i Maksimer. Teamet hans leverer standardiserte integrasjonsløsninger for alle de kjente forretningssystemene.

-Løsningen vår gjør at datautvekslingen mellom Microsoft Business Central og Litium er helt sømløs, sier Flatekval og peker på dataene som blir overført. – Produkter, lager, spesialpriser, ordrehistorikk og ordrerundreisen blir oppdatert begge steder. Om en oppretter en vare i Business Central så er produktet også tilgjengelig på nettsiden, sier han.

Øyvind Flatekval i Maksimer

Ordrerundreise er benevnelsen Maksimer bruker for å beskrive hele reisen til en ordre. Begge veier. – Når en ordre blir opprettet og betalt i nettbutikken blir den umiddelbart tilgjengelig for pakking og fakturering i Microsoft Business Central, sier Flatekval.

Når varene er meldt klar for sending blir pengene trukket fra konto til kjøper og kunden får melding om at ordren er på vei. Ordrehistorikken blir oppdatert på kundens konto i nettbutikken direkte fra Dynamics Business Central.

-Det som er ekstra fint er at ordrene som blir opprettet i Business Central også blir tilgjengelig på nett. Slik at ordrene en kjøper i fysisk butikk også blir synlig i nettbutikken på brukerens konto, sier Flatekval.

Tilpasser også etter behov

Verden er heldigvis ikke så svart/hvit at en standardløsning fungerer for alle. Det finnes ulike behov. Og når en har to systemer som Business Central og Litium, som har sine styrker i fleksibilitet og tilpasning, så vil det også dukke opp tilfeller der en også trenger tilpasninger integrasjonen.

– Det klart. Vi setter oss ned med kunden og går gjennom alle behov på forhånd og underveis. Dersom det dukker opp spesielle ønsker håndterer vi selvsagt det også, sier integrasjonsansvarlig i Maksimer, Øyvind Flatekval.

Organisk ekspansjon etter samarbeid

Som partner av Litium er det Maksimer som leverer og setter opp denne integrasjonsløsningen for sluttkundene. Samarbeidet mellom Maksimer og Litium har skjedd naturlig sier Seyamak Arkannia.

Seyamak Arkannia er forretningsutvikler i Litium.

 

-Partnerskapet ble satt sammen når Maksimer startet svensk virksomhet med fokus på Litium. Da ble det en organisk ekspansjon. Det ble naturlig å titte på fremtiden sammen og bygge på det svenske og norske markedet, forteller Arkannia.

Forretningsutvikleren i Litium peker på fordelene dette samarbeidet og den standardiserte integrasjonen mellom Business Central og Litium gir sluttkundene:

  • Time to market: Kortere tid fra et produkt blir opprettet i Business Central til det finnes tilgjengelig for kjøp på nett
  • Fart og ytelse: Øker ytelsen i flyten mellom Litium og Business Central.
  • Redusere risiko: Sikrere budsjett og tidshorisont på leveransen fra leverandør. 
  • Lavere totalkostnad: Inngangskostnaden og vedlikeholdsprisen blir redusert med standardløsninger.

Målet er å gjøre ting raskt og enkelt for kunden

-Målet med denne pakken er å ta ned hinderet for å kunne komme raskt i gang. Derfor har vi utviklet en løsning som gjør dette både kostnadseffektivt og raskt.

Litium og Maksimer vil skap et helhetstilbud med disse integrasjonene.

-Vi vil gjøre det så enkelt som mulig å ta beslutningen om gå heile veien med Business Central og Litium, avslutter Arkannia.

Kontakt oss for å se hvordan du kan dra fordeler med Microsoft Dynamics 365 Business Central og Litium

E-post: post@maksimer.no
Telefon: +47 55 91 31 35