E-post-markedsføring for nettbutikker

Er kundene dine bedrifter så er ofte behovene dine noe annerledes enn om kundene dine er forbrukere. Bedriftskundene handler større, innkjøpene går gjerne over flere dager og kravene til presisjon er høye.

Metode

Vi jobber langsiktig, strategisk og målrettet for å øke salget fra eposter

Referanser

Vi har hjulpet flere kunder skape omsetning i nettbutikken fra epostmarkedsføring.

Nyhetsbrev

Vi lager innholdsplaner og setter opp nyhetsbrev på epost, push, sms og facebook messenger

Automatisering

Vi automatiserer epost-flyten for å fange opp tapt handlekurv, ønske nye kunder velkommen og aktivere inaktive kunder.

Øk omsetningen i nettbutikken gjennom å tilføre verdi i epostene dine.

  • Hva gjør du med brukeren som legger noe i handlekurven men drar før de sjekker ut?
  • Tilfører du kundene dine jevnlig med verdi?
  • Vi kan hjelpe deg med å øke omsetningen din fra epostmarkedsføring.

Nyhetsbrev

Gode nyhetsbrev tilfører verdi for mottakeren. Det er eposter som du ønsker å åpne i en jungel av spam.

Med en slik tilnærming kan du både øke åpningsraten din, klikkraten din, og til slutt også omsetningen din fra epostmarkedsføringen.

Slik jobber vi

Vi kan hjelpe med alt fra strategi, til innholdsplanlegging, produksjon, oppsett og utsendelse av eposter. Våre folk har erfaring med flere epostprogrammer som mailchimp, omnisend, createsend og mailerlite. Selv foretrekker vi å bruke Omnisend.

  1. Det første spørsmålet vi stiller når vi starter med epostmarkedsføring er hvorfor. Hvorfor skal dere bruke eposter og hva vil dere oppnå.
  2. Deretter avdekker vi hvem mottakerne for epostene er. Trenger vi flere segmenter med ulike budskap? Her er det også viktig å beskrive verdien for mottakeren. Hvorfor skal de åpne eposten? Hvorfor skal de klikke og engasjere seg? Kort sagt, what’s in it for them.
  3. Vi beskriver så hvordan nyhetsbrevene bør utformed. Hva slags struktur bør nyhetsbrevene ha? Hvilket innhold skal vi sende? Hvilke konverteringsknapper er viktige? Hvordan skal vi måle effekten, og hvor ofte skal nyhetsbrevene sendes?
  4. Med en plan klar lager vi en publiseringsplan for nyhetsbrevene og legger det i en kalender.
  5. Vi kan så strukturere kontoen, definere segment, utforme kampanjer og sende ut nyhetsbrev.

Automatisering

Bør du automatisere epostene?

Helt klart ja.

Automatisering av tapt handlekurv, velkomsteposter, påminnelser og annet er gode måter for å øke omsetningen, og til å øke kundelojalitet gjennom å tilføre verdi for kundene deres.

Med en strukturert tilnærming er dette enkle og effektive tiltak for å øke omsetningen i nettbutikken deres.

Når det kommer til automatisering av epost anbefaler vi å bruke mailchimp, omnisend eller metorik.

Slik jobber vi

  1. Først må vi vite hvilke automatiseringsflyter som skal settes opp. Vi pleier å sette opp tre: nye medlemmer på nyhetsbrevslisten, inaktive brukere (forlatt handlekurv eksempelvis) og nye og nye kunder.
  2. For hver flyt lager vi så en beskrivelse av hvert steg i flyten. Disse stegene beskriver hvem eposten skal gå til, hvilket bevissthetsnivå kunden er i, når eposten skal sendes, målet for eposten, innholdet i eposten og konverteringstriggerne for den eposten. Som et eksempel kan en forlatt handlekurv inneholde tre eposter: En påminnelse om forlatt handlekurv, en epost som takler motforestillinger og en trigger epost med rabatt.
  3. Når vi har beskrevet hvordan de ulike epostene bør være lager vi utkast til innholdet i epostene.
  4. Etter at innholdet er kvalitetssikret og godkjent setter vi opp flyten og automatiseringen.

Er du klar for å øke omsetningen din fra epostmarkedsføring? Ta kontakt med oss så kan vi se hvordan vi kan hjelpe deg.

Hvis du trenger hjelp med å øke synligheten din i google, eller øke konverteringsraten på nettsiden, bør du også lese mer om hvordan vi kan hjelpe deg med søkemotoroptimalisering og konverteringsoptimalisering.

Performance marketing manager i Maksimer, Mila Grcic

Mila Grcic

Leder for vår vekstavdeling

Vi hjelper deg gjerne!

Fortell oss litt om din bedrift, behov og målsetninger. Vi kontakter deg for en uforpliktende samtale.

+ 47 55 91 31 35
post@maksimer.no