Sosiale medier
for nettbutikker
Øk omsetningen i nettbutikken gjennom å engasjer deg med brukerene på sosiale medier.
Betalt annonsering
Vil du annonsere i Facebook eller på Instagram, men du vet ikke helt hvor du skal starte?
Pust ut, vi kan hjelpe.
Vi har lang erfaring med å sette opp kampanjer, finne de riktige målgruppene og lage annonser som gir god avkastning over tid.
Hvorfor annonsere på Facebook og Instagram?
Populariteten til Facebook og Instagram gjør de til plattformer hvor vi potensielt kan nå alle i Norge. Det gir helt unike muligheter til å skape gode budskap og informere om produkter og tjenester som kundene vil ha bruk for.
Med et godt datagrunnlag kan vi lage annonser som kun er rettet mot de som produktene våre er relevante for. På den måten slipper vi å kaste bort penger på å annonsere til noen andre enn våre potensielle kunder.
Slik jobber vi
- God annonsering på Facebook handler om å treffe riktig målgruppe. Sammen med dere må vi derfor skape en god forståelse i hvem som kan være interessert i dine produkter, og hvilke problem de søker å løse.
- Vi sørger for at målrettingen er riktig, og får på plass avansert pixelsporing og lager en facebook katalog for produktene i nettbutikken din slik at du enkelt kan selge produkter via facebook og instagram.
- Deretter setter vi opp en kampanjestruktur som er tilpasset for å nå ulike målgrupper i ulikt modus. Vi har utarbeidet en egen modell som beskriver hvor bevisste kunder er, hvilke problemer de prøver å løse, og hvilket budskap vi bør sende til kundene på de ulike stegene i kundereisen. Vi pleier som regel alltid å starte med en katalogkampanje og en konverteringskampanje.
- Med en god struktur kan vi lage lekre annonser. Fokuset vårt er å lage annonser som skiller seg ut i en travel facebook-feed, og som leverer relevante budskap til dem den skal nå.
- Når kampanjen så er i gang optimaliserer vi løpende og tester hvordan ulike vinklinger, budskap og målgrupper påvirker avkastningen din.
Organiske sosiale medier
Har du et godt forhold til kundene dine?
Bruker du sosiale medier slik det var ment?
Vi kan hjelpe deg sette realistiske mål og effektive strategier for å skape en god og jevnlig dialog med kundene dine.
Hvorfor jobbe med sosiale medier
Sosiale medier er en unik kilde til innspill for bedriften din. For mange bruker Facebook og Instagram som en énveis kommunikasjonsplattform for å informere passive mottakere om informasjon som de selv syns er interessant.
Vi vil at du skal snu rundt på den tanken.
Bedrifter som er gode på sosiale medier låser opp et unikt potensial. Ikke bare øker de kundetilfredsheten, kundelojaliteten og kundebasen, men de har også mulighet til å få innspill på produkt, budskap og markedsføring i samtid – uten dyre og omfattende brukerundersøkelser.
Slik jobber vi med sosiale medier:
- En god sosial medie strategi bruker plattformene til det de er gode på. Først må vi derfor avdekke hvilke plattformer dere bør være på, og hvorfor dere bør være tilstede der.
- Deretter definerer vi hvem publikumet ditt på de ulike plattformene er. Dette gir oss en forståelse av hvilket innhold vi bør publisere på de ulike plattformene.
- Så legger vi en plan for hvordan vi skal bruke de ulike plattformene. Hvordan før instagramfeeden være? Hva bør publiseres på stories? Hvordan bruker vi twitter?
- Det neste steget er å avdekke og beskrive verdien for kunden. Hva tjener de på å følge dere? Hvorfor skal de like innleggene og kommentere?
- Til slutt lager vi en publiseringsplan hvor vi planlegger innlegg fremover i tid, og avdekker hvem som er ansvarlig for å gjøre hva.
Er du klar for å få mest mulig ut av Facebook og Instagram? Ta kontakt så kan vi se hvordan vi kan hjelpe deg.
Hvis du er en type bedrift som har en naturlig målgruppe på Pinterest, Twitter, Snapchat, Twitch eller TikTok kan vi også hjelpe deg med å få mest mulig ut av de plattformene.
Mila Grcic
Leder for vår vekstavdeling
Vi hjelper deg gjerne!
Fortell oss litt om din bedrift, behov og målsetninger. Vi kontakter deg for en uforpliktende samtale.